Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Jihad al nafs

Av 313souljaz - 28 mars 2011 18:21

Detta liv är verkligen inte värt en enda synd, synder som drar oss längre och längre bort från den allmäktige Allah(SWT). Vi vet att allt har sitt slut, att livet är som en resa ..det enda som följer oss är våra hasanat och dunub ( bra och dåliga deedsen) ..det som avgör vårt riktiga öde..dvs vårt riktiga liv! jag kämpar ständigt..jag har ett krig mot min nafs, att aldrig följa mina begär och att ständigt försöka se allah (SWT) framför mig innan jag handlar!

 

Självklart är det inte lätt..men det som förenklar det för mig är faktiskt själva livet runt om mig, Jag bär slöja och har tackat nej till att "leva" efter ideal livet. Jag har gett upp de största begären..att klä mig efter mode, att umgås med andra könet, att bada, festa, baktala folk, lyssna musik och alla de största begären och lusterna. Om jag klarar av att stå emot sådant så blir de andra begären väldigt enkla att motstå. Känner att det är lönt att få synder för andra små saker och inte lyda min allah (SWT) när man klarat av svårare saker.

 

Det viktiga är att alltid känna av Allahs(SWT) exsistens..att ständigt ha en kontakt med sin ilah och aldrig förlora den kontakten!Det är det som ger en trygghet känslan, att allt jag offrat nu kommer jag få tillbaka tusenfsldigt för. Att ha kunskap om att Allah(SWT) är med mig vart än jag befinner mig gör det enklare för mig att leva. Jag är inte rädd för att leva som JAG vill..inte efter människors sätt elr min egen fiende dvs min nafs. Livet är kärt, ja varje människa önskar sig vara odödlig..kunna leva längre och njuta av livet. Dock så ser jag det tvärtom ..ser det som om ju längre vi lever desto mer kommer vi frestas att synda.

 

Varje dag är en kamp ju! Vi ser inte paradisets storhet och skönhet, vi ser inte och ibland tvekar på att det kan finnas ngt mer vackert som livet..hur illa än man mår så vill man ändå leva..man vill klamra sig fast! trots att allt tyder på ett slut.. Det krävs arbete..det krävs att man jobbar med sig själv och övertyger sig själv på ett trovärdigt sätt att det finns ng vackrare än allt detta. Att det finns ngt för evigt..ngt som inte ställer krav på oss och låter oss leva på riktigt..det gäller att se Allah(SWT) varje dag, att aldrig utelämna allah(SWt) från tankarna! att göra allt för Allahs(SWt) skull..allt vi offrar och allt bra vi gör! vem vet hur lång detta liv är, vem vet när ens sista andetag kommer vara?

 

Vi kommer stå till svars för alla våra handlingar, vi kommer straffas för de största och minsta handlingarna..det gäller att Kämpa! Synd att ge upp en evighet för att leva 70 år efter sina begär..en minuts tillfreställelse leder till ett evighets straff! Jag ber allah att hjälpa mig att besegra den största fienden av de alla, att stärka min iman och belöna mig och alla mina syskon med paradiset!

 
 
Ingen bild

Nor

29 mars 2011 20:18

älskar detta inlägg! Riktigt bra skrivet.

313souljaz

30 mars 2011 14:45

tack habibti nora! var sjukt kul att snacka med dig igår:p

 
mariam

mariam

7 april 2011 13:35

ngn ha börjat blogga igen;) GILLAR!!

http://bloodygiirl.blogg.se

 
MARIAM

MARIAM

7 april 2011 13:36

sjukt bra skrivet!

http://BLOODYGIIRL.BLOGG.SE

 
Ingen bild

Musa

7 april 2011 18:01

Assalamu Alayki syster,
Det vackra med att kriga emot sina begär är att man till slut blir trygg i sin strävan och känner att man är i ett stadie av ro, utan något begär till synden. Men det gäller att man påminner sig själv för att inte hamna i en "Sömn" och sedan enklare kunna begå synder.

 
Annjo

Annjo

20 februari 2012 01:32

Vilken rolig blogg det här! Har varit och hälsat på några gånger. Har nyligen skapat en egen blogg :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 313souljaz - 15 juni 2011 20:50

salam wa alaikum   detta är mitt sista inlägg på denn blogg. Tänker skaffa en ny blogg där jag kommer uppdatera om min iran resa och annat. Denna blogg har jag aldrig lust att skriva i..aja thats life..   aja, ha det gott och wsalam! ...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 19:24

GRATTIS ELIAH PÅ DIN STUDENT!!!! HOPPAS DU SER FRAMGÅNG OCH LYCKA I LIVET BROTHER:D   'jag kommer tyvär inte närvara på min brors student, men alla andra familjemedlemmar ska..hr ngt livs  viktigt jag måste göra då!!!   hihi min bror i kost...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 10:28

salam   min bror aka eliah tar studenten nu i veckan, tänk så snabbt tiden går? haha låter som om jag är 20 år äldre än honom, 1 års skillnad mellan oss..grattis_D   my brother har  börjat kolla bloggar och börjat intressera sig för det..ha...

Av 313souljaz - 6 juni 2011 00:08

salam,   mår skit över senaste händelsen i irak, ett brudpar med familjer och allt har våldtagits och mördats brutalt.!!  svin wahabiter som hatar oss shia, må allah bränna er med era föregångare!! ya allah 3azab shadid insallah!! må alla tyran...

Av 313souljaz - 3 juni 2011 20:35

translate

Presentation


I am only one, but still I am one. I cannot do everything, but still I can do something; and because I cannot do everything, I will not refuse to do something that I can do.
-- Helen Keller

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards