Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

salatu al layl

Av 313souljaz - 28 mars 2011 18:30

Den heliga Profeten(S) sade: "Nattbönen är ett sätt att göra Gud den Allsmäktige nöjd och uppnå vänskap med Hans änglar. Det är Profeternas tradition och väg; ett ljus av att se Gud och trons rot (eftersom det stärker tron). Det gör kroppen avslappnad och Satan oroad, det är ett vapen mot fienderna; det är en metod för att få handlingar och böner accepterade, det ökar de Gudomliga frikostigheterna för människan; den fungerar som en försvarare mellan den som genomför bönen och dödens ängel; det är ljuset och marken i graven såväl som försvararen till frågorna från de två änglarna (Munkir(A) och Nakir(A)).”


"På insidan av graven kommer den att bli en kompanjon och en pilgrim för den som genomförde bönen fram till Återuppståndelsens Dag. På Domens Dag kommer den att bidra med skugga för huvudet; den kommer att vara som en krona på huvudet; som en klädnad för kroppen, ett ljus i fronten; och en barriärr mellan den som genomförde bönen och helvetets eld. Detta kommer vara ett solitt argument inför Gud den Allsmäktige för den troende, ett medel för att göra sina gärningar tyngre; ett pass för att passera över Sirat och nyckeln till Paradiset. Eftersom bönen består av att proklamera Guds Storhet (Takbir), Prisning, Kärlek, Dyrkan, att visa förödmjukning och ödmjukhet inför Honom, respekt, recitering av Den heliga Koranen och åkallelse. Sannerligen är bönen som utförs på dess rätta tid - den mest överlägsna handlingen." (Bihar al-Anwar, vol. 87, s. 161)



vilket värde salat al layl har!
och jag svär vid allah innan jag bad salat al layl så mådde jag piss..när man börjat med denna salat så kan man inte sluta be den varje natt..det blir som en vana! underbart att be under natten och kommunicera med allah(swt)..känns så nära och som om inget annat exsistera ..bara du och din ilah!





 
 
Baraa

Baraa

28 mars 2011 21:12

Vilket underbart inlägg, din blogg kommer verkligen att sätta sina spår!

http://person.bloggplatsen.se

313souljaz

28 mars 2011 21:16

Salam B, tack galbi! du är för söt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 313souljaz - 15 juni 2011 20:50

salam wa alaikum   detta är mitt sista inlägg på denn blogg. Tänker skaffa en ny blogg där jag kommer uppdatera om min iran resa och annat. Denna blogg har jag aldrig lust att skriva i..aja thats life..   aja, ha det gott och wsalam! ...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 19:24

GRATTIS ELIAH PÅ DIN STUDENT!!!! HOPPAS DU SER FRAMGÅNG OCH LYCKA I LIVET BROTHER:D   'jag kommer tyvär inte närvara på min brors student, men alla andra familjemedlemmar ska..hr ngt livs  viktigt jag måste göra då!!!   hihi min bror i kost...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 10:28

salam   min bror aka eliah tar studenten nu i veckan, tänk så snabbt tiden går? haha låter som om jag är 20 år äldre än honom, 1 års skillnad mellan oss..grattis_D   my brother har  börjat kolla bloggar och börjat intressera sig för det..ha...

Av 313souljaz - 6 juni 2011 00:08

salam,   mår skit över senaste händelsen i irak, ett brudpar med familjer och allt har våldtagits och mördats brutalt.!!  svin wahabiter som hatar oss shia, må allah bränna er med era föregångare!! ya allah 3azab shadid insallah!! må alla tyran...

Av 313souljaz - 3 juni 2011 20:35

translate

Presentation


I am only one, but still I am one. I cannot do everything, but still I can do something; and because I cannot do everything, I will not refuse to do something that I can do.
-- Helen Keller

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards