Direktlänk till inlägg 11 april 2011

01: 55 smärta

Av 313souljaz - 11 april 2011 01:31

salam,


Natten känns så lång..kan inte somna och samvetet skär i mig. Jag låg och tänkte på livet och döden..hur själen kommer gå ur kroppen och hur jag kommer ligga ensam i den kolsvarta jorden i väntan på att få min dom.

Jag är rädd för stunden ängeln izrael kommer för att ta min själ och rädd för smärtan som kommer uppstå när själen går ur kroppen. Rädd för att vara ensam och rädd för att inte mina gärningar räcker för paradiset. Imamerna var rädda för döden ..vad ska jag säga?


Jag tackar Allah tusenfalldigt varje morgon jag vaknar upp med livet i behåll. Varje morgon betyder ny chans för att samla på mig poäng ..varje dag är ny förlåtelse och ännu en  dag för förändring.


jag tror vi människor tar hellvetet för givet, vi tar inte den smärtan och straffet på allvar. Vi tror kanske att smärtan kommer gå över och att vi kan tåla den heta elden. Allah är barmhärtig men hans straff är mäktigt..att bara bränna sig på ett ljus gör ont..tänk hellvetets heta lågor..


ja och vi tar även paradiset för givet..de flesta människor tror nog inte den finns något lika vackert som världen och livet. Men paradiset är något utöver det vackra vi sett..inget kan mäta sig med Allahs paradis..finns ingen gräns.


Jag ber allah från botten av mitt hjärta att ta min själ dagen han är nöjd med mig. Dagen mina gärningar väger mer än mina synder..dagen mitt ansikte lämnar denna värld med de skinnande ..Må själen lämna min kropp utan smärta, må min grav vara vid och stor ..må jag hamna med de lojala och dig trogna YA ALLAH!


 
 
Nor

Nor

12 april 2011 00:26

mashallah! Jätte inspirerande inlägg!

http://behroox.blogg.se

313souljaz

12 april 2011 01:54

tack galbi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 313souljaz - 15 juni 2011 20:50

salam wa alaikum   detta är mitt sista inlägg på denn blogg. Tänker skaffa en ny blogg där jag kommer uppdatera om min iran resa och annat. Denna blogg har jag aldrig lust att skriva i..aja thats life..   aja, ha det gott och wsalam! ...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 19:24

GRATTIS ELIAH PÅ DIN STUDENT!!!! HOPPAS DU SER FRAMGÅNG OCH LYCKA I LIVET BROTHER:D   'jag kommer tyvär inte närvara på min brors student, men alla andra familjemedlemmar ska..hr ngt livs  viktigt jag måste göra då!!!   hihi min bror i kost...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 10:28

salam   min bror aka eliah tar studenten nu i veckan, tänk så snabbt tiden går? haha låter som om jag är 20 år äldre än honom, 1 års skillnad mellan oss..grattis_D   my brother har  börjat kolla bloggar och börjat intressera sig för det..ha...

Av 313souljaz - 6 juni 2011 00:08

salam,   mår skit över senaste händelsen i irak, ett brudpar med familjer och allt har våldtagits och mördats brutalt.!!  svin wahabiter som hatar oss shia, må allah bränna er med era föregångare!! ya allah 3azab shadid insallah!! må alla tyran...

Av 313souljaz - 3 juni 2011 20:35

translate

Presentation


I am only one, but still I am one. I cannot do everything, but still I can do something; and because I cannot do everything, I will not refuse to do something that I can do.
-- Helen Keller

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards