Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

svar på " sanningen om shia"

Av 313souljaz - 21 maj 2011 23:40

salam alaikum


Jag har under en tid besökt blogg, denna blogg är skapad för att avslöja shia. Den behandlar olika ämnen som ex, shias syn på sahaba, shias syn på suniter och mkt annat. En blogg som helt enkelt skapades för att skapa en fitna och hat. istället för att skapa bloggar som får oss muslimer att enas och hålla ihop så kommer denna rastlösa stackare på att skapa lögner. Jag tror vi muslimer är i behov av att skapa ett starkare band till varandra, att enas och stärkas som en enda umma. Varför denna uppdelning..vad spelar det för roll vilken inriktning en person har, var tog tolernasen och respeketen vägen? vi är i behov av varandra, det pågår ett krig mot islam och makter som försöker splittra oss. är det inte dags att vaka och se verkligheten istället...vart är vi påväg?


I dennes blogg har personen skrivt ett ämne som behandlar shias syn på sunni.


Vad tycker Shia om Sunni Muslimer?10 05 2011

As-Salaam `aleykum wa rahmatullah wa baraktuh,

Kära bröder och systrar i Islam, vad jag ska visa er är sanningen om vad shiiterna tycker om oss sunnimuslimer. Shia kan berätta att vi är samma och att de älskar oss men se upp eftersom shiiterna anser också att det är ok att ljuga då de kommer att få massor av belöning för det (Taqiyyah).

Nedan är sanningen som shiiterna försökte dölja från oss och det avslöjar deras rena och sanna hat som de har mot oss sunnimuslimer. Det är mycket tjat från deras håll, både på bloggen och i andra diskussioner om att vi som försöker avslöja deras äckliga, perversa religion har ”hat” i oss och att vi försöker ”splittra” men har dom tagit ett titt i sin egen religion?

Hat är praktiserat bland dom dagligen och det är en vana för dom att förbanna Profetens fruar och kompanjoner. Det är dom gör bäst, förbanna, förbanna och återigen förbanna och dom har magen och komma till denna blogg och påstå att en sprider hat då man bara visar vad som finns i deras böcker?

Mohammad bin Al-hassan Toosi rapporterar från Ishhaq bin Ammar, att Abu Abdullah sade:  ”Det förmögenhet, egendom och allt som tillhör en sunni är verkligen ditt (det är lagligt för dig)” (Tahzib-ul Ahkam, Vol. 2 Kitabul Makasib, p. 116, publicerat i Iran) Det är från en Shia bok som påstår att Shia kan stjäla från Sunnis och att det är inget fel med det. 

Moallah Khonas rapporterar att Abdullah sade: ”ryck ägodelar av sunniter var du hittar det och lämna över min andel (dvs en femtedel) till mig” (Tahzib ul Ahkam). Bröder och systrar, detta är något vanligt i shia-sunni områden där shia oftast är majoriteten. Jag har själv upplevelser utav detta.

Shia säger detta om sunnimuslimer: ”Även om Allah, den Upphöjde, inte har skapat en varelse värre än en hund, är en Nasbi (dvs. en sunni) värre än en hund.” (Haqqul Yakeen (persiska) Vol 2, s. 516) Här säger Shia att Sunni muslimer är värre än hundar!

Shia säger att vi aldrig kommer att gå till Paradiset! ”Det finns i flera källor till information, (de förmodade shia Imamerna) sade: ”Om varje ängel som Allah, den Upphöjde och nådig, har skapat, varje profet som Gud har utsett, varje sanningsenlig martyr, (tillsammans) ber till Allah, den Upphöjde och nådig, att släppa en Nasbi (en sunni) från helvetet skulle Allah aldrig släppa honom.” (Haqqul-Yaqeen, (arabiska), Vol. 2 s. 192) Detta är vad shiiterna verkligen tycker om oss! DeVi kommer att gå till helvetet och det spelar ingen roll vem som ber till Allah, Han kommer att vägra släppa in hos i paradiset. 
Detta är vad shiiterna säger kommer att hända när deras så kallade imam kommer att återvända ”När Quem alaihissalam visas, kommer han att börja slakta sunniter och deras Ulema innan slakten av de otrogna (kuffar).” (med ”Quem” den shiiterna menar Imam Mahdi, deras tolfte imamen) Så här shiiterna konstatera att vi inte är muslimer och att vi är sämre än de otrogna (kuffar).

Så kära bröder och systrar, hur kan shiiterna förvänta oss att vara vän med dem när de förolämpar oss och kallar oss kuffar bakom våra ryggar? Må Allah vägleda dessa shiiter till den Sanna Islam.

wa `aleykum salaam wa rahmatullah wa baraktuh!


Detta är stora shialärda som yttar sig om shias syn om våra syskon sunniter:


 


"



Här talar denne om shia och sahaba:

Shia och sahaba.14 05 2011

As-Salaam `aleykum wa rahmatullah wa baraktuh,

Muhamad at-Tavsirkani skrev i sin bok “Lelail akhbar” 4/92:

”Och vet att den lämpligaste platsen, och vilkor för att förbanna dem, må Allah förbanna dem, är då du är i toaletten. Upprepa efter varje gång du kissar, skrålar eller städar : ”O Allah förbanna Umar, sen Abu Bakr, Umar sedan efter Usman, sen Umar, sen Muawiya, sen Umar, Yazeed, sen Umar, sedan Ibn Ziyad, sen Umar, sedan ibn Sad och Umar, sedan Shimr då Umar, sedan Askara (Aisha) och Umar. O Allah förbanna Aisha, Hafsa, Hinda, Ummul Hakam. Och förbannar var och en  dom som är nöjd  med deras gärningar tills domedagen.”

Bloggarens kommentar: Här uppmuntras dom till att förbanna och hata Profetens närmaste och hans fruar. Och dom har modet och säga att det är vi som sprider hat när det är exakt det deras religion baseras på? Och inte bara det, så ska man förbanna dom som är nöjda med Profetens sahaba och hans fruar. Så ja, vi sunnis faller under den här kategorin antar jag? Allah vet bäst.

Jag kommer inte uppdatera bloggen på ett par dagar. När jag väl återkommer, vilket kommer vara runt 20 maj, så har jag ett väldigt viktigt inlägg för er läsare. Det här inlägget kommer handla om en av shias lögnare gällande Fatima och Abu Bakr. Jag har skrivit om detta tidigare men den här gången ska jag gå genom en shia bloggares inlägg och visa er deras felaktiga anklagelser och så kallade ”bevis” Tills dess,

wa `aleykum salaam wa rahmatullah wa baraktuh!

 

svar om vad shia lärda/ledare säger om svordomar om sahaba:

 

 
 
detta var svar på två av flera falska påhopp, jag hoppas innerligt att personen i fråga slutar med sina försök av splittring. Ingen tjänar på det förutom islams fiender.  varför kan man inte bara respktera varandra och tillsammans övervinna alla odds som är mot oss. Är detta verkligen vad vår profet offra sitt liv för, är detta verkligen islam`? Vad för budskap sänder man ut genom sådana bloggar?
 
90% av mina vänner är sunni muslimer, vi respekterar varandra och tolerar varandras olikheter, sedan barnsben har vi aldrig låtit ngt skilja oss åt elr splittra oss. Så varför alla dessa försök, varför denna fitna? Vad och vem tjänar  på det?
 
dags att vakna till..dags att enas och stärkas som en enda umma!
 
 
 
 
 
Ingen bild

Lisa

22 maj 2011 11:31

Istället för att skriva om bloggen här och göra så att fler hittar till deras sida är det väl bättre att anmäla sidan för förtal. Bloggen bryter mot wordpress regler. Jag har själv anmält sidan. Jag föreslår att du gör det också.

 
zulqarnain

zulqarnain

24 maj 2011 20:43

Mashallah syster
Gud give dig styrka, att du tog tid och svarade hans lögner! Denna idiot har missat att imam khamenei går till sunnitiska mosker och ber endast för att släcka det eld som dessa wahabister vill stärka.
Han skrev även i sin blogg att Iran avrättar folk för att dem är sunniter men han glömde och nämna att dessa personer tillhörde Jundullah och dem terrorister som är fortfarande saddam trogna och vill ha ett eget land.
dessa avskum bombar mosker, banker köp centrum... de mördrar resenärer ...

http://zolqarnain.blogspot.com

313souljaz

24 maj 2011 20:57

salam alaikum Zul

jag blev fakitskt chockad när jag besökte hans blogg, full med lögner? man blir helt till sig, hur kan man ljuga och skapa en sådan fitna? aa klart alla wahibis hatar iran, bara för att iran är en stark stat som inte faller för Usa och väst..islams stolthet! wallahi dessa avskum som är saddam trogna kommer ha en varm plats reserverad vid saddam, hell is waiting for them.

 
zulqarnain

zulqarnain

24 maj 2011 23:45

Det är vad dessa wahabi är för, endast för att skapa fitna. Om saudiarabien blev attackerad av USA skulle jag känna mig kallad och försvara dem men dessa wahabister dödar hellre muslimer än att våga vända sig mot Israel.
Iran är inte det bästa landet, vi har lång vägg men det vi iranier är stolta över är att vi har stått emot våran fiender i 32 år och vi blir starkare för varje år

http://zolqarnain.blogspot.com

313souljaz

25 maj 2011 00:26

salam, sant inget land är perfekt men iran är det närmare än ngt annat land. Har inte sålt sin heder och själ till väst som andra länder..

allt är ett spel av USA,deras mål är att förinta islam, men 5eer insallah..Allah är stor och insallah ta3jil faraja!

 
zulqarnain

zulqarnain

25 maj 2011 12:50

Det sista Iran skulle göra är att sälja sin heder och ära till andra, skulle vi göra så då har vi svikit Imam Hussein lik folket i kuffa och skulle vi göra så då har vi svikit alla dem modiga som gav sitt land för Iranska revolutionens överlevnad.
Jag älskar imam hussein och om orättvisan ska segra så ska jag dö i strid mot det.

http://zolqarnain.blogspot.com

 
sundus

sundus

27 maj 2011 22:18

Det finns ingenting som kallas för wahabism , kan inte fatta att shia vågar förbanna de som profeten scw sa är garanterade i jannah , det står ju till och med i koranen , där avslöjade de sig själva...kan inte de läsa? föresten att det finns sunni som hatar shia och shia som hatar sunni är ju inget överaskande vad annars förväntar man sig om den enna förbannar den andras förebild så som Aisha ra, abubakr ra , umar ra osv. och den andra anser att de är vilsna kuffar. jag menar tänk bara vad som skiljer oss åt. jag är salafi salih dvs, tror och följer koranen, autentiska hadither och pofetens sunnah samt följeslagare<3 men det finns de som kallar mig wahabism, salafist, sunnist ! jag menar liksom snälla kan ni sluta med alla ister! kalla oss muslimer , och om ni underkastat er gudsvilja och tror,lyder på Allahs order + profeten muhammad scw så är ni också muslimer. Akta er bara för bidca i vår religon ( nya innovationer ) och be om godheter endast från allah ,ty han är den ende gud som finns <3 salam

http://hijabi.blogg.se

313souljaz

27 maj 2011 22:55

salam syster,
lyssna du inte på klippen som jag nyss la ut elr? hör du inte att de största shia lärda är emot att föbanna? varför sätter du händerna för ögon och hörsel? jaså står det i koranen att de är garanterade jannah? de får du gärna visa mig..
aa alla vi är muslimer enligt mig men inte enligt han som bloggar om sanningen om shia, där är vi kuffar:) masallah vilken muslim denne person är..och att du sitter och försvara han visar hur du tar ställning.

insallah BJAh il HUSSAIN kommer muslimer att enas och stärkas!

 
Ingen bild

sundus

27 maj 2011 22:38

föresten jag tror inte att anledningen för att bloggen skapats var för att skapa hat och splittring utan för att visa sanningen. att ena innebär att bli till en och samma religon, med ett och samma namn dvs muslim, och de kan vi bara göra då vi har kalarat ut det som skiljer oss åt. det är det bloggen försöker göra .

313souljaz

27 maj 2011 23:00

jaså och vem är du för att avgöra att det är sanningen? så du menar att han har kunskap nog och moral nog att avgöra vem som är muslim och inte? stafarallah! Allah är den enda att dömma..inte en hat fylld person

det enda bloggen gör är att skapa LÖGN efter LÖGN , varför? vem tjänar på det?

det är sådana människor som får islam att se dålig ut, sådana människor som mördar oslyldiga..det är outbildade med syfte att skapa en fitna och förinta islam..

il faraj ya sahiba al zaman!..

 
Ingen bild

sundus

1 juni 2011 23:39

det står inte i koranen det ä fel det står i hadither profeten muhammad scw ord ( rättar mitt fel)

313souljaz

2 juni 2011 00:19

tänkte väl, även då jag inte delar samma hadith som dig.

 
zulqarnain

zulqarnain

3 juni 2011 16:02

@sundus
Jag skulle kunna sätta mig ner och skriva en massa artiklar och förvränga allt som har med sunniter och göra men det gör jag inte eftersom jag anser att ni sunni är muslimer också och vill inte ens gå in på vem som har rätt och fel. Jag lägger min energi istället på att stärka Islam istället för att splittra islam. Han kan aldrig få mig och bli sunni och förmodligen kan jag aldrig och få honom och bli shia, det han och jag kan göra är att acceptera att vi är muslimer och lägga vår energi på andra saker.
Men wahabister är varken shia eller sunni, dem är agenter som vill sprida hat och lögner i vår länder.
Iran satte stopp för en shia muslimsk tv kanal som spred hat om sunni muslimer där dem förolämpade aysha och Omar... vi iranier anser inte Omar vara någon efterträdare men det vi hatar mer är Fitna

http://zolqarnain.blogspot.com

 
Sanningen om Shia

Sanningen om Shia

5 juni 2011 23:21

Jag hoppas att du driver med mig. Kallar du detta "svar"? Försöker du motbevisa mig med dessa youtube videon? Verkligen legitim.

http://www.sanningenomshiism.wordpress.com

313souljaz

6 juni 2011 00:04

TROR DU HELT SERIÖST ATT JAG BRYR MIG OM VAD DU TYCKET??? du är en jäkla sjuk individ och det är människor som dig som ligger bakom morden på shia muslimer, ditt hat är för stort. NEJ jag driver inte med dig för du är ett stort skämt..JA DESSA YUTUBES videon är mera sanna bevis än dina falska påhopp!! MOTBEVISA MIG DÅ!!!! jag har VERKLIGEN tröttnat på människor som dig, tröttnt på alla jäkla lögner och påhopp om shia!!!
shiter mördas varje dag och ändå håller vi oss lugna och säger att vi är syskon!!!

LÅT OSS TRO PÅ VAD FAN VI VILL, ACCEPTERA OSS ELR EJ VI FÖRBLIR SHIAT ALI FÖR EVIGT!! YA ALI!!!

 
Ingen bild

Haq

7 juni 2011 22:30

Mkt från Shanningen om shia är ifrån era böcker och lärda.
och
.zulqarnain.
Jag citerar dig: "Men wahabister är varken shia eller sunni, dem är agenter som vill sprida hat och lögner i vår länder."

Har du kollat upp Vad Mohammed abul Wahab gjorde och skrev för böcker?? Skulle vara kul och be dig Definiera ordet "Wahabbi" för mig?

 
Ingen bild

ahmed

26 oktober 2011 13:37

oj,oj,oj har ni inte samma hadither som oss...ok?
vilka hadither följer ni då om inte de autentiska bukhari,muslim,tirmidi ?

 
Ingen bild

För denna blogg! (inte din)

24 december 2011 19:18

Din jävla fkn idiot, altså jag vet varför du kämpa med dina långa falska påhittade texter! VF kokar du så mkt, bara för att du inte har en religion som skyddar dig!! och du hatar shiiter specielt Iran för att det är ett stark land som har kastat hela dig och din familj e en stor soptunna och dom har verkligen inte tid me folk SOM DIIG! en skitunge som ska leka att dom vet vad shia är! OCH VEM BAD OM DINA FUCKING ÅSIKTEEEER?!!!!!! din jävla feta idiot, jag svär om du bara nämner ordet shia igen så bokar jag en tid för en träff mellan dig och polisen :) Vad leker du något här , när du gömmer dig bakom en data ditt fula svin!!!!!!

 
Ingen bild

Lebanonon

10 oktober 2012 17:40

Först och främst måste jag säga att du är en riktig idiot som skriver ner en hel historia som inte ens är sant överhuvudtaget! snälla ta reda på fakta innan du du skriver ner en massa lögner ditt äckliga självmordsbombare. har ni tänkt på att alla terrorister är ENDAST SUNNI muslimer?? vet inte om man kan kalla de för muslimer så smutsiga som ni är... snälla gå och bomba dig nu osama bin laden! smuts hela högen. Ni går och ber för saddam hussein, osama bin laden och talibaner asså what?! get a life liksom. minns hur ni sunni muslimer sörjde när osama mördades :) hahaha helt sjukt asså, fyfan vad vidriga ni är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 313souljaz - 15 juni 2011 20:50

salam wa alaikum   detta är mitt sista inlägg på denn blogg. Tänker skaffa en ny blogg där jag kommer uppdatera om min iran resa och annat. Denna blogg har jag aldrig lust att skriva i..aja thats life..   aja, ha det gott och wsalam! ...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 19:24

GRATTIS ELIAH PÅ DIN STUDENT!!!! HOPPAS DU SER FRAMGÅNG OCH LYCKA I LIVET BROTHER:D   'jag kommer tyvär inte närvara på min brors student, men alla andra familjemedlemmar ska..hr ngt livs  viktigt jag måste göra då!!!   hihi min bror i kost...

Av 313souljaz - 9 juni 2011 10:28

salam   min bror aka eliah tar studenten nu i veckan, tänk så snabbt tiden går? haha låter som om jag är 20 år äldre än honom, 1 års skillnad mellan oss..grattis_D   my brother har  börjat kolla bloggar och börjat intressera sig för det..ha...

Av 313souljaz - 6 juni 2011 00:08

salam,   mår skit över senaste händelsen i irak, ett brudpar med familjer och allt har våldtagits och mördats brutalt.!!  svin wahabiter som hatar oss shia, må allah bränna er med era föregångare!! ya allah 3azab shadid insallah!! må alla tyran...

Av 313souljaz - 3 juni 2011 20:35

translate

Presentation


I am only one, but still I am one. I cannot do everything, but still I can do something; and because I cannot do everything, I will not refuse to do something that I can do.
-- Helen Keller

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards